Szkolenia szyte na Twoją miarę i potrzeby
Zgodnie z naszą filozofią szkoleniową każde szkolenie prowadzi para trenerska, w której skład wchodzi przynajmniej jedna osoba z niepełnosprawnością.
Jak wyglądają nasze szkolenia?
Wierzymy, że możliwość doświadczenia sytuacji osób z niepełnosprawnością, choć w niewielkim stopniu, jest możliwa a zarazem niezbędna aby móc lepiej planować działania, usługi, przedmioty i przestrzeń. Opinię tą dzielą z nami osoby, które uczestniczyły w naszych szkoleniach: „Dzięki zadaniom domowym miałem okazję do wczucia się w rolę osoby niepełnosprawnej, teraz wiem na co zwracać uwagę”, „Wiem więcej o potrzebach osób niepełnosprawnych dzięki wykonaniu zadań symulacji ograniczeń ruchu, wzroku i słuchu”.
Prowadzimy szkolenia dotyczące projektowania uniwersalnego czyli tworzenia przestrzeni, urządzeń czy usług dostępnych dla wszystkich użytkowników, w tym osób z niepełnosprawnością. Uczymy jak obsługiwać klientów/pacjentów ze szczególnymi potrzebami. Edukujemy osoby chcące prowadzić audyty dostępności architektonicznej.
Szkolimy z wykorzystaniem najnowszych technologii. Łączymy wiedzę teoretyczną z doświadczeniami i zadaniami praktycznymi. Mówimy prostym i klarownym językiem. Dbamy o przyjazną atmosferę. „Poziom szkolenia, wiedza i doświadczenie prowadzących, różnorodność treści, praktyczny aspekt przekazywanej wiedzy: wszystko super” ocenia nasze szkolenie jedna z uczestniczek.
Realizujemy szkolenia stacjonarne i on-line.
Skontaktuj się z nami a przygotujemy szkolenie szyte na Twoją miarę i potrzeby. Napisz na adres centrumdostepnosci@tus.org.pl.
Zadowoleni z naszych usług klienci (każda rekomendacja otwiera się w nowym oknie):
- Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m. st. Warszawy – treść rekomendacji w postaci otwartego pliku pdf;
Nasze trenerki i nasi trenerzy
Sławek Florkowski, trener
„Jestem trenerem z niepełnosprawnością i dzięki swojemu praktycznemu oraz holistycznemu podejściu do tego tematu przekazuję wiedzę oraz uwrażliwiam na potrzeby osób z różnymi niepełnosprawnościami. Podczas prowadzonych prze ze mnie szkoleń cieszy mnie fakt pewnego przełomu w myśleniu na temat dostępności oraz niepełnosprawności u uczestników i uczestniczek. W swoim trenerskim życiu zawodowym miałem bardzo różnorodne grupy odbiorców/odbiorczyń, od służby więziennej po pracowników/pracowniczki i wykładowców/wykładowczynie uczelni wyższych. ”
Małgorzata Peretiatkowicz, trenerka
„Spotkanie, rozmowa, pozyskiwanie wiedzy, w tym wiedzy o sobie, to główne cele szkoleń, które prowadzę. Kiedy widzę jak różne osoby zdobywają wiedzę i pracują nad tym jak widzą swój świat, czuje że moja praca ma sens. Szkolę nie tylko stacjonarnie, szkolę również on-line -wtedy dużo mojej uwagi pochłania utrzymanie kontaktu z osobami uczestniczącymi, zapewnienie im możliwości wejścia w interakcję ze mną i innymi uczestnikami i uczestniczkami. Często spotykam się z dziećmi i młodzieżą – ich wrażliwość, ich otwartość dają mi wiarę na lepsze jutro. ”
Dominik Rymer, trener
„Lubię ludziom przybliżać niepełnosprawność poprzez praktyczne warsztaty. Podczas nich osoby mogą wcielić się w rolę osób z niepełnosprawnością – wsiadają na wózek, używają lasek dla osób z niepełnosprawnością wzroku lub zakładają ograniczniki słuchu. Jestem przekonany, że osoby uczestniczące w takiej formie szkolenia w łatwy i prosty sposób zdobywają wiedzę o potrzebach i to w jaki sposób likwidować bariery. ”
Piotr Todys, trener
„Bardzo lubię pracę na sali szkoleniowej, Wiem, że efekty edukacyjne najlepiej osiąga się w bezpośredniej relacji. Prowadzę też szkolenia on-line. Niezależnie od formuły, staram się by były jak najbardziej interaktywne. Daje mi satysfakcję, gdy na szkoleniu osoby uczestniczące nie tylko zdobywają nową wiedzę, ale też budują w sobie postawę zrozumienia i empatię. Prowadzę między innymi szkolenia dotyczące dostępności przestrzeni publicznej i pracy z klientem z niepełnosprawnością. Ale też potrafię przekazać wiedzę jak w zespole pracować metodą coachingową. Lubię też facylitować procesy planowania strategicznego. Pracowałem z bardzo różnymi grupami: osobami pracującymi w bibliotece czy na stacji paliw, z pracownicami i pracownikami administracji publicznej, nauczycielami i nauczycielkami, działaczami i działaczkami organizacji pozarządowych. ”